Kako tumačite silnu popularnost i nakon gotovo 40 godina
karijere? Je li zaslužan Vaš glas, možda izgled, šarm, galantnost ili
ipak opus s brojnim hitovima?
- Mislim da se karijera
ipak svodi na pjesme i autorstvo, uz naravno profesionalni odnos prema
publici. To je Božja volja. Ima ljudi koji imaju dobrih pjesama pa im
karijera ne traje dugo. Vjerujem u neku višu silu. Svatko ima svoju
sudbinu, no moje su se pjesme i ti generacijski hitovi djelomično
zadržali i prešli sa starijih na mlađe, a s mlađih na treću generaciju.
Koja je Vaša pjesma bila najveća odskočna daska u karijeri? Je li to
možda "Sinoć nisi bila tu" iz 1972., autora Kemala Montena koju je
trebala prvotno pjevati Josipa Lisac?
- To je bio lokalni hit, to je bila pjesma za sarajevski Šlager sezone, i nije bio, recimo, hit u Hrvatskoj i Sloveniji.
Ali vjerojatno jest pjesma "Gori vatra" kojom ste u Luksemburgu 1973. zastupali Jugoslaviju na Pjesmi Eurovizije?
-
"Gori vatra" jest. To je praktično prvi singl koji me je lansirao u
zabavnoj glazbi. Ta je pjesma osvojila Opatijski festival, pa su nakon
toga zagrebački Večernji list i beogradska Express Politika zabilježili u
malom podnaslovu da se, eto, pojavilo novo ime.
Kako ste osobno doživjeli raspad Jugoslavije? Ipak ste bili najveća jugoslavenska estradna zvijezda.
-
U ljudskom smislu teško, to je užas. Nemam ništa protiv, čak mi je
drago da su bivše republike postale države. Mogao je rastanak biti
bezbolan, ali eto, nismo takvi; takvi smo kakvi jesmo. Posljedice su
osjetili svi, bez obzira koliko su se neki snašli i otišli negdje
trbuhom za kruhom. Dobro je da se sada opet trguje, u regiji su ljudi
upućeni jedni na druge. Recimo, na koncert u Puli gledam kao na domaći
koncert, kao da sam iz Pule.
Iako ste vrhunce karijere ostvarili kao pop pjevač, zadnjih godina okrenuli ste se etno zvuku.
-
Da, ali u brzim pjesmama. Mislim da je na to utjecao i svojevrsni trend
u svijetu - taj uvjerljiv latino, pa mediteranski zvuk, pa Azija,
Bliski istok, sjetite se Ofra Haze, pa diskonumere iz Afrike. I svjetski
izvođači počeli su koristiti određene etno elemente u pop muzici, i to
je ta influenca koja je na neki način udarila i na nas. Ne ulazim ja u
Bregovićevo muziciranje, ali i tu je bilo interpretacija s trubama, pa
aranžmana s gudačima, pa bliskoistočni sound, ali ipak je to pripadalo
Balkanu, nama i našoj narodnoj tradiciji. Nije ta primjena bila loša.
(Cijeli razgovor u tiskanom izdanju od četvrtka)
No comments:
Post a Comment