Novinar Sven Semenčić te 1978. godine dobio je u Poletu zadatak:
intervju sa Zdravkom Čolićem. Danas, 34 godine kasnije, kao direktor
korporativnih komunikacija EPH dobio je priliku postaviti mu ista
pitanja.
Vidio sam već u Zagrebu kako djevojke koje se natisnu posve blizu,
raširenih očiju u suspregnutoj komi očekuju njegov autogram. U vanjskom
su pak krugu radoznalci, oni koji su došli pogledati odakle gužva i oni
koji se tješe ironičnim primjedbama. No i vanjski je krug elektriziran i
to nema veze s tim što čovjek misli o
Zdravku Čoliću
i njegovu pjevanju; naprosto, njegov glamour fascinira.”
Oduševljenje idejom
Zapisao je davne 1978. pokojni “rock kritik” Dražen Vrdoljak, u
prvome iz nove serije omladinskog Poleta, prvog kojeg kao art direktor
potpisuje hrabri konceptualist Goran Trbuljak. Glavni urednik tadašnjeg Poleta Ninoslav Pavić,
današnji je izdavač Jutarnjeg lista, a kao urednik kulture u toj
redakciji i zagriženi promotor novovalne estetike, nisam ispočetka
pretjerano bio oduševljen idejom uredništva da naslovnica i glavni
intervju tog povijesnog broja Poleta pripadnu baš Zdravku Čoliću.
Trideset i četiri godine kasnije, za Jutarnji list dogovaramo medijsko
pokroviteljstvo velikog Čolićeva koncerta, baš za taj osmi mart u Areni,
u Zagrebu.
Ozbiljan poslovni plan
Vremenska distanca bila je na žalost ili na sreću, uglavnom
nemilosrdna prema “tvrđoj” punkoidnoj struji koju smo tada gorljivo
zagovarali. Diplomirani ekonomist Zdravko Čolić cijelu je priču od
samoga početka utemeljio kao tržišno relevantan i ozbiljan poslovni
sustav, kao svojevrsno “društvo s ograničenom odgovornošću”. Naši
“stariji” urednici, djelujući u tom kasnom socijalističkom okviru,
pravilno su prepoznali kompatibilnost Čolićeve tržišne ideje s
jednostavnim ciljem da Polet prodamo u više desetina tisuća primjeraka.
Čolić na naslovnici dokinuo je agoniju niskotiražnog režimskog biltena
koji se prodavao tek u par tisuća primjeraka. Iako je već tada, te davne
78. godine, Zdravko Čolić doživio vrhunac popularnosti - koji su
fenomenološki i sociološki secirali svi tadašnji mediji - upravo je
“punkerski” Polet radikalno repozicionirao Čolića. Iz pjevača šlagera u
modernog izvođača pop glazbe. Prepoznali smo ga kao autentičnog
promotora najpozitivnijih vrijednosti “srednje struje”.
Uoči njegova zagrebačkog koncerta nametnula se stoga pomalo suluda
ideja za svojevrsnim “remakeom” tog intervjua u Poletu, davne 1978.
godine. Zdravku Čoliću se ideja odmah svidjela jer i sam smatra taj
intervju prijelomnim u svojoj karijeri. Ipak, u neobaveznom razgovoru
Čolić priznaje kako njegova publika danas funkcionira na principu
“nasljednog prava”. Ono, kćer/majka/baka - generacijska priča - kako
Čolić voli identificirati svoju sljedbu.
Najbolje godine
Tu sintagmu upotrebljava u više navrata tijekom razgovora jer, kako
kaže, u ono doba je aktivirana tek “prva generacija” obožavateljica.
- Karijeru sam počeo u rock bandovima, bio sam pjevač legendarne
Korni grupe, no tek je 1972. godina označila početak moje prave karijere
- kaže Čolić pa, uz smijeh, zaključujemo kako su stožerna snaga njegove
današnje publike upravo četrdesetogodišnjakinje, rođene te iste 1972.
godine. “Žene u najboljim godinama”, tvrdi jedan od najuglednijih
“heartbreakera” ovih područja. Te je godine Čolić i započeo samostalnu
karijeru kada je na festivalu “Vaš šlager sezone” izveo pjesmu
Kemala Montena “Sinoć nisi bila tu”. Iako - ne propušta
spomenuti Čolić - njima uz bok stoje i dvadesetogodišnjakinje koje su
upravo otkrile emocije koje skriva Čolin “stari” katalog. Definitivno,
Zdravko Čolić je prvi, a bogme gotovo i jedini izvođač ovih prostora
čija pojava uspijeva izazvati masovnu, prvenstveno žensku, histeriju
svojstvenu pop glazbi iz njezina nevina doba šezdesetih godina.
Činjenica je pak kako današnja blazirana globalna scena ne poznaje
ovakve rudimentarne izljeve osjećaja kakve, istim intenzitetom i danas
izaziva pojava Zdravka Čolića. U uvodu intervjua u Poletu, autor je i
sam opčinjen Čolinom pojavom. Možda pomalo i ljubomoran, jer Čola
pustoši teren gdje god prođe, zapisuje; “Osim svega Čolić je stvarno
zgodan, privlačan, za klasu ljepši nego na slici koju potpisuje. Mislim
da je visok oko 1,90 i ima atletska, upravo bilderska ramena i ruke”.
Neodoljiva strast
Čolić i danas, s punih šezdeset godina života, izgleda super, a žene,
u one tri generacije i dalje padaju u trans pred binom. U tzv. “fun
parteru” i na zagrebačkom će se koncertu, uz novopridošle klinke, naći i
mnoge ugledne žene iz poslovnog i javnog života. Strast za Čolićem
jednostavno je neodoljiva. Njihovi partneri koji će eventualno sjediti u
kakvim VIP ložama i dalje će, baš kao i one davne 1978. biti pomalo
ljubomorni na vječnog zavodnika Čolića i njegovu emotivnu pjesmu. Ipak
valja podsjetiti kako je legendarno bacanje grudnjaka, baština na koju,
bar na ovim prostorima, pravo polaže vješti sarajevski šarmer.
No comments:
Post a Comment